dissabte, 18 de febrer del 2012

Lawrence Krauss

Vaig conèixer Lawrence Krauss ben bé per casualitat. Durant un any d'excedència vaig assistir a un curset que feien al Cosmocaixa anomenat "Física i Ciència Ficció", impartit per Jordi José i Manel Moreno. Per cert, que a Manel Moreno el vaig retrobar fa poc en una conferència sobre "La ciència de Tintín", molt interessant. Aquí, un article de Moreno sobre el tema.

El curset es basava en aquest llibre. Els autors intentaven apropar la Física als seus estudiants d'Enginyeria
El curset va tenir la propina inesperada d'un conferència a càrrec de Lawrence Krauss, del qual no en sabia res. La conferència va ser sobre la Física de Star Trek, on l'home de ciència no tenia cap problema en mostrar-nos la seva afició per una sèrie de Ciència Fició, mentre en desmuntava els errors amb simpatia. Em va encantar.


Lawrence Krauss

Krauss, físic teòric, és doctorat pel MIT (Massachussets Institute of Technology) i actualment treballa a la Universitat de l'Estat d'Arizona on treballa en un projecte interdisciplinar sobre els orígens (de l'Univers, de la vida,...). També és un reputat divulgador.

M'he topat amb aquesta conferència del 2009 i veig que l'estil de Krauss no ha canviat: didàctic, fascinat, amb un toc irreverent (la conferència és patrocinada, sembla ser, per la AAI o Aliança Atea Internacional), sap explicar els conceptes més complexos d'una forma entenedora.


I ens demostra, al meu entendre (i pel que sembla al propi Krauss) que la cerca de la veritat hauria de passar per la ciència abans que per disciplines més metafísiques.

Si voleu més aproximacions a com es tracta la ciència en el cine o les sèries de televisió, us recomano aquest blog: MalaCiencia, que funciona des del 2005!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada